Hva skal man mene om dette da tro??

Har vært på tur i Oslo i dag… Først møte på FHN (foreningen for human narkotikapolitikk) , så utdeling av utstyr rundt omkring Oslo S.
I Oslo er det nå tørke… heroin tørke… det vil si at det er lite dop å få tak i og prisene skyter i været… vanligvis betaler man rundt 200,- nå er prisen på rundt 600,-… hørte om en som hadde betalt 1500,-  og så setter politiet alle kluter til og kaster seg over de narkomane… å slenge 14 narkomane som ikke har annet stoff på seg en sin egen dose, i bakken for så å dra de med seg til politihuset… bøtelegge mm er jo skikkelig fornuftig!!! Hva gjør de når de kommer ut etter 3-4 timer… enda sykere og enda mer desperate?? Jo de må jo skaffe seg penger… fort.. og jakte på medisinen sin fort som f…

Så hva oppnådde disse “flinke” politimennene i dag tidlig? Opprettholdelse av ro og orden? LANGT DER I FRA! De sørget bare for at 14 personer måtte ut i Oslos gater og stresse enda mer… I hele dag har de jaktet på de narkomane… Politiets begrunnelse er; “vi må sørge for å løse opp miljøet og fjerne folk fra plata/trafikanten. Vi må gripe inn når det selges illegale rusmidler”  Ja…. men når politiet kaster seg over folk som sitter på nåleputa (en grønn prikk midt på motoerveien!! hvor ingen, absolutt ingen går) da løser de ikke opp noen ting… da trakaserer de! Når de tar brukerdosen fra en narkoman, så griper de ikke inn i salg! de øker salget!  Jeg er ingen forkjemper for at politiet ikke skal få gjøre jobben sin… ikke missforstå… men det finnes jaggu mange politimenn som IKKE bare gjør jobben sin, men som tydeligvis liker å fornedre andre mennesker… Har møtt mange hyggelige politimenn… og det har endel narkomane også… og de har respekt for disse politimennene… men disse drittsekkene som misbruker sitt yrke har jeg ingenting tilovers for….

Snakket med en eldre mann på plata i dag som lurte fælt på hva vi holdt på med da vi delte ut utstyr… Han sa ingenting, men så at han tittet noe veldig. Jeg spurte ham om det var noe han lurte på og da begynte han å snakke… Han var fra “landet” som han sa og syntes det var fryktelig trist å se at så mange mennesker hadde det slik i vårt land. Han syntes det var skummelt å se hvordan politiet behandlet disse menneskene… og ikke minst veldig mange andre mennesker… “dom ser visst ikke at det er et sårt mennesje på innsia dom” sa han…. skulle ønske flere hørte hva denne gamle herremannen hadde å si….

Jeg er ikke for fri flyt eller dop til alle… men jeg er for at mennesker med denne sykdommen skal få hjelp- ikke straff… Håper det snart blir en realitet….

ønsker dere en riktig så fin kveld…

6 kommentarer
    1. hei V
      Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!! ;O)
      Titt gjerne innom igjen… og ha en riktig fin morgendag!

    2. Så enig… klarer ikke helt å se noe “godt arbeid” i dette… selv om jeg prøver aldri så mye å legge godvilja til…. Lurer på…. dersom politiet hadde blitt pålagt å “levere” disse til hjelpeapperatet istedenfor utdeling av bøter, om de hadde vært like ivrige i tjennesten?? Det tviler jeg meget meget sterkt på….

    3. Hvordan kan jeg som leser vite at dine påstander om politiet er sanne Nina, og Arild Knutsen sin enighet? Kan det være at det hele er deres konspirasjonsteorier ? Er det kanskje en av dere som er svært psykisk syk? Og hvorfor samtykker den ene med den andre da.? Jeg hermer etter dine egne spørsmål, som du kan se.
      Jeg har aldri opplevd politiet slik dere beskriver. Heller tvert om. Politiet kjører de narkomane til legevakten, til andre inst m.m. Sosialarbeiderne tilkaller politihjelp fordi de ikke klarer håndtere situasjonene selv.Politiet fungerer slik sett som sosialarbeidere også. Politiet er tidvis mye varmere enn mange sosialarbeidere. Dette er mine opplevelser.
      Inntil jeg ser bevis på at politiet er brutale, mener jeg at det hele er oppspinn fra deg Nina, med samtykke fra Arild Knutsen. Jeg tar det også for gitt at du selv går til politiet med dine historier om deres brutalitet. Jeg skal også si fra til de om dine påstander, slik at de kan ta en kikk selv. Vel er de pålagt å fakke narkotika. Men det er forskjell på å fakke det kontra din påstand om at de denger folk i bakken…

    4. Hei hei Solveig
      Du er selvsagt i din fulle rett å mene dette ;O) og jeg kan ikke bevise hva jeg har sett…. Min kritikk mot politiet i denne hendelsen går på denne hendelsen og flere ting jeg har sett på plata. Jeg er helt enig med deg at vi har mange flotte politimenn der ute, men dette var en utblåsning for denne hendelsen. Jeg har hatt mange samtaler med politiet på plata… og de aller aller fleste er veldig hyggelige. Men som i alle yrker finnes det unntak….
      Om min psykiske helse så tror jeg den er relativt “normal”, har ingen diagnose å skryte av, men hvis mine blogginnlegg allerede nå tyder på at jeg er psykisk syk, så burde jeg kanskje sjekke meg? ;O)
      Takk for at du leste bloggen min! og så håper jeg du titter innom flere ganger… Ble innsprirert til å skrive om en hendelse i vinter hvor jeg fikk veldig god hjelp fra politiet… så den kommer straks… Ha en riktig fin dag Solveig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg