24. Stolt storebror….

På fredag startet din lillesøster sin russetid…. og jeg vet at du hadde vært så utrolig stolt… Det var en dag fylt med mye følelser. Jeg gledet meg så på snuppa mi sine vegne, samtidig som det var så vondt å tenke å at du ikke var her… Natten før ble litt lenger en planlagt, med sånne “glemte” gjøremål på russedressen, og jeg trodde jeg hadde brukt natten flittig til både sying, liming og sutring…

Men da søsteren din kom tuslende opp i russedress, da var det noen tårer igjen… Det var så stort å se henne i dressen, så forventningsfull. Så rørende å se at lillesøster var blitt stor. Jeg vet du hadde vært så stolt, du hadde vært første mann på plass på russekåring, du hadde sendt stygge blikk til de gutta som sjekket ut søstra di, du hadde lurt til henne en flaske vin, du hadde vært verdens stolteste storebror… men du er ikke her og får vist henne hvor stolt og hvor utrolig glad du er i henne…. Men jeg vet <3

Etter å ha kjørt henne til kåringen, så dro jeg ned til deg… jeg hadde en time før showet skulle startet og det var lissom mest riktig å være hos deg. Jeg hadde med meg bilder fra konseptet bussen hadde og en kartong med vin… så satt jeg der hos deg, med musikken din, masse ark, lim og saks… og det var så trist…. så veldig trist at du ikke er…. men så… midt i Redemption song, så brøyt det inn en annen musikk, jeg kunne ikke høre din musikk, så jeg skrudde av mobilen og lyttet… helt klart og tydelig hørte jeg musikken, sangen… russesangen til bussen til søstern din. Helt klart og tydelig, jeg hørte hvert eneste ord, som om de spilte rett ved siden av… vinden var på “rett” side, og bar sangen ned til deg og meg, fra Asker hallen og ned til Østenstad…. det var så utrolig! det var så sinnsykt deilig å høre der jeg satt hos deg, mens “vi” fikset opp vinkartongen med konsept bilder. Vinden lot deg høre, lot deg ta del… på sin måte, mens jeg satt å smilte.

Igjen får jeg en følelse om at du fortsatt er med, på ditt vis, igjen føler jeg at du får med deg viktige hendelser i livet vårt… selv om du ikke fysisk er tilstede. Og det er godt for meg å få slike “bekreftelser”, selv om de kanskje bare er tilfeldigheter… men for meg er de så mye mye mer <3

Det var en lettere mamma som tuslet avgårde, enn den mamman som kom en time tidligere. Og selv om jeg flere ganger kjente på savnet under kåringen, så kunne jeg se for meg smilet ditt og det stolte blikket ditt,  om du hadde stått der blandt flere hundre mennesker. Men jeg satset på at vinden fortsatt var på vår side…. Din søster var så fin… så glad… så stolt. Og de vant… de vant best konsept og beste show… og jeg vet hun gjerne skulle hatt deg der.

Nå skal jeg gå bekymringsfulle dager og netter i møte, jeg skal prøve å holde hønemor i sjakk, og la henne nyte dagene, uten for mye mamma pes… så langt har jeg klart det ganske bra…. kanskje fordi jeg så inderlig tror på at du passer litt på henne…. at storebror våker over sin fine lillesøster… som danser seg inn i vårnatten, med latter, sang og glede…. med deg ved sin side <3

Elsker deg i dag også, Mikkelmin <3

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg